1. Eerste weken in Zweden - Reisverslag uit Växjö, Zweden van Bas Rutjes - WaarBenJij.nu 1. Eerste weken in Zweden - Reisverslag uit Växjö, Zweden van Bas Rutjes - WaarBenJij.nu

1. Eerste weken in Zweden

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

18 Januari 2020 | Zweden, Växjö

Na een directe vlucht van Amsterdam naar Växjö kwam ik rond 6 uur aan op het vliegveld. Gelukkig kon John mij van het vliegveld op halen met zijn auto. Toen ik daar aan kwam zaten er nog 2 andere meiden in de kamer waar ik zou komen te slapen. Tot die tijd zou ik op de slaapbank van John slapen terwijl hij bij zijn vrienden was en bleef slapen. Gelukkig waren die meiden weg toen John na het weekend terug kwam. We hebben toen samen de kamer helemaal op geruimd en schoon gemaakt zodat ik er in kon. Eindelijk had ik mijn eigen plekje. Om heel eerlijk te zijn, ik moest me de eerste dagen in Zweden wel even sterk houden. Ik had nog nooit alleen gewoond, en daar zat ik dan in mijn eentje, duizenden kilometers weg van de mensen waar ik het meest om geef. Gelukkig waaide dat gevoel na een paar dagen over, maar dat weekend was wel even zwaar.

Gelukkig had ik elke dag van het weekend iets om mezelf af te leiden, de universiteit had elke dag verschillende mensen uit genodigd om iets te komen vertellen over de universiteit of iets wat er mee te maken heeft. Zo hebben we presentaties gekregen van de lokale politie, de directeur van de afdeling van de universiteit en de studentenbonden. Langzaam kreeg in in de gaten dat alles hier erg goed geregeld was voor alle studenten. Leerlingen kregen "Fika", wat een soort lunchpauze is van de school en de presentaties waren erg vermakelijk en duidelijk.

Het eerste vak dat we volgde was "English Language Didactics". Dit werd gegeven door een bijzonder goede leraar. Ik kreeg direct het idee dat deze man precies wist waar hij het over had en kon dit erg goed op ons over brengen. Hij daagde ons ook uit om met hem in discussie te gaan. Les geven is namelijk niet "Set in Stone", iedere leraar geeft op een andere manier les. Dit motiveerde hij erg, door hem uit te dagen. Dit was zeker weten 1 van de beste leraren die ik tot nu toe ben tegen gekomen. Hier kunnen sommige leraren op de HAN nog een puntje aan zuigen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 19 Feb. 2020
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 226

Voorgaande reizen:

17 Januari 2020 - 10 Juni 2020

Abroad in Sweden

Landen bezocht: